fredag 24. januar 2014

Uegnet til gubbekjøring på vei

Ta fra hverandre koblingen som ligger like under tanken.
La meg oppklare med en gang. Denne sykkelen liker seg best utenfor vanlig vei... Og med tanke på at jeg benytter den på jobb hver dag, så burde jeg sikkert kjøpt en annen type sykkel. Men, det er nå slik at jeg virkelig liker Yamaha wr450f og ikke kan tenke meg en cruiser eller lignende. Et alternativ kunne selvfølgelig vært Suzuki drz 400. Den skal fungere meget bra som pendlersykkel, har jeg lest på flere blogger.

Tape rundt kontaktene for beskyttelse
Min sykkel synes det er håpløst å ligge på jevn hastighet og holde fartsgrensene. La oss si å ligge på høyt gir i 60 kilometer i timen. Det er en prøvelse. Motoren jager absolutt hele tiden, og bare ber om å dra på eller slakke av. Det er jo slik de er bygd for å fungere på en crossbane eller i skogen, så jeg kan jo ikke bebreide Yamaha for dette.

Imidlertid finnes det en løsning for oss landeveismosjonister! Under tanken finnes det en skjøtekontakt til TPS (trottle position sensor). Dra fra hverandre denne kontakten, så får du en MYE mer behagelig kjøring ved jevn hastighet. Ikke er det skadelig for motoren heller, påstås det. Du kan lese mye om denne problematikken vedrørende Yamaha wr450f og TPS på internett, bla. her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar