søndag 26. januar 2014

Navigering med Nokia Lumia 620 mobiltelefon


Fotomontasje!
Det finnes flere leverandører av profesjonelle navigasjonssystemer spesielt beregnet for motorsykler. Jeg tenkte å heller bruke min billige Nokia Lumia 620.

12V universaluttak fra Biltema.
Først måtte jeg installere et universal 12V uttak. Dette kjøpte jeg for noen få kroner på Biltema. Greit å ha uttak for strøm når man er på lengre turer, og særlig nå for tiden som man har så mange elektriske duppeditter man trenger å lade. Feks. mobiltelefonen og nettbrettet mitt, for å oppdatere denne bloggen :-).

Borrelås på styreputa og mobiltelefon
12V universaluttak ved luftfilteret.
På styreputa og bak på telefonen satt jeg en borrelås, så kobler jeg til strøm fra uttaket - og kan navigere via Nokia Drive! Man kan laste ned kart for hele land på forhånd, så man slipper å være online når man er på tur. Genialt!

1 kommentar: