mandag 7. juli 2014

Dag 1: Skien - Stalheim (380 km.)

Ja, så var jeg endelig i gang da - etter en hyggelig frokost med moderen og faderen og levering av bikkja på Bøle.
 
Startet i Skien 12.40 rett etter et forrykende regnskyll. Drittværet varte til jeg passerte Seljord, da kunne regntøyet pakkes ned igjen. Resten av turen forløp videre over Haukeli mot Voss.
 
Godt det er liten bensintank, for da får jeg strukket skroget stadig vekk:-). Salen på sykkelen tror jeg nemlig ikke er laget til å sitte på...
 
Fantastiske små steder på fjellet er passert i dag, men jeg ble nokså frossen. Snøen ligger tykt på fjelltoppene enda og kjøler ned luften.
 
Jeg er nå godt innlosjert på Stalheim hotell, og klokken har blitt 20.00. En kaffe og en øl er bestilt i baren. Nå skal resten av kvelden nytes med en fantastisk utsikt. Og til moderen; dagen har forløpt knirkefritt - og jeg har kjørt pent!
 
Her følger noen bilder, og jeg er naturlig nok ikke med på dem! Skiftende vær er meldt i morgen, og da går turen videre til Røkke & Gjelsten sin fødeby Molde.









 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar