onsdag 9. juli 2014

Dag 3: Molde - Namsos (410 km.)

Ikke den helt spennende etappen, men dagen startet fra Molde klokken ti i strålende solskinn - varmen har holdt seg rundt 30 grader i hele dag. Kun èn overfart med ferge. Mye kjedelig granskog som hjemme i Telemark - når man nærmer seg Trondheim.
 
Imidlertid blir alt så mye bedre når man passerer Steinkjer, og videre til Namsos med ankomst klokka 18.00 i kveld. I morgen venter starten på det som forhåpentlig er selve kremetappen. Kystveien RV-17. Hele morgendagen vil jeg følge denne nordover mot Brønnøysund, og muligens helt til Bodø. Tror ikke jeg rekker Bodø, for det er mange overfarter med ferge.
 
Bank i bordet, Yamaha crosser'n fungerer så langt knirkefritt. Jeg traff  tre gutter og ei jente på hver sin tursykkel i dag. De hadde kjørt fra Sveits og var på vei til Nordkapp. De orket 300 kilometer om dagen, jeg tar 400. De bare ristet på hodet når de så den sykkelen. Godt en ikke har hemoroider..:-)
 
Ellers av spenning, så har jeg;
  • Tatt igjen to trå-syklister side om side uten baklys i en lang mørk tunell (glad jeg ikke kjørte over dem)
  •  Gått tom for bensin (hadde heldigvis reservekanne)
  • Møtt to biler i motgående OG mitt kjørefelt samtidig. En som var lei å ligge bak en bobil selvfølgelig... (godt jeg hadde veiskulderen å legge meg ut på!)
  • Unngått fartsbot (en hyggelig motorsyklist vinket farten ned, takk for det!)
Jeg hadde lagt opp til å ta første natten på hotell, og deretter campe. Jeg er nå på mitt tredje hotellopphold på like mange dager... Utrolig deilig med litt comfort etter å ha ridd jernhesten åtte timer hver dag. Og å kunne se fotball-vm da! Skal nå se kampen mellom Argentina og Nederland etter en utsøkt Rockeburger på Rockehotellet i Namsos. Sjalabais alle sammen!
 












 

1 kommentar:

  1. Ser jo riktig fint ut . Hjemme nyter vi trope varme. Ha en fortsatt flott tur:-) Hilsen Henriette

    SvarSlett