torsdag 10. juli 2014

Dag 4: Namsos - Sandnessjøen (ca. 320 km.)

Fantastisk vær. På grunn av en tur innom rockemuseet i Namsos (kun for spesielt interesserte) torsdag formiddag, så ble det litt sen avreise klokken tolv.

Nå er jeg endelig i gang med kystriksveien i Nordland. Et eldorado for motorsykkelister, kan jeg love. Veier som snor seg langs kysten, knapt en tunell (heldigvis), med mang et lite avbrekk med liten ferje over til neste odde. Det er mange motorsykler og særlig bobiler langs veien, men lite eller ingen køkjøring. Deilig!

Jeg har passert mange flotte steder i dag, blant annet Torghatten og De syv søstre. Etter å ha kjørt frem til klokken syv, fant jeg ut at det var på tide å campe. Kan ikke la det flotte soloteltet ligge ubrukt i bagen! Etter å ha slått leir, sprettet en Isbjørn pilsner - så fant jeg ut at det fader ikke er dekning på internett her... Godt jeg hadde kjøpt Dagbladet på Rema 1000 tidligere.

Så, nok for i dag folkens. I morgen legger jeg litt om på planene. Jeg kjører til Bodø og tar Hurtigruten over til Stamsund (er i alle fall planen) for å kjøre Lofoten på langs. Spiiks!







































 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar