fredag 11. juli 2014

Dag 5: Sandnessjøen - Bodø - Lofoten (ca. 350 km.)

Våkner opp klokka seks... lyst i teltet - så bare å sette i gang med frokost (Spagetti ala Capri..!) og pakking. Avreise klokka åtte. Været er fint, men heldigvis ikke for varmt.
 
Jeg kjørte tre mil for å rekke ei ferge, men den gikk 5 minutter før jeg ankom. En times venting på neste, men hyggelig prat med en kar som skulle på MC treff i Bodø.
 
Dette var dumt med forsinkelsen, for jeg skulle rekke Hurtigruten fra Bodø, og det er langt dit! Jeg kjørt derfor nesten uten pause - over mektige Saltfjellet - for å ankomme Bodø før Hurtigruta gikk klokka tre. Det var imidlertid fånyttes, for båten var allerede full...
 
Nå var gode råd dyre, men jammen fikk jeg ikke trøkt sykkelen inn på den lokale Bodø - Moskenes ferga. Jippi! Så en nydelig fire timers overfart med båten, med pølser og brus. Fint vær, men sur vind.
 
Har slått leir for kvelden nå klokka ni. En flott plass like ved vannet, Fredvang camping, men med tidenes mest ufyselige campingvert!!! Service var totalt fremmedord, men heldigvis trenger man ikke bruke tid på slike idioter.
 
Nå slapper jeg av i solen innenfra teltet, med den flotteste utsikt man kan håpe på. Her er det midnattssol nå. Blogger litt, og hviler ut etter mange fine inntrykk. I morgen er planen å ta for seg hele Lofoten og putre i retning Narvik. Alt har gått som smurt hittil, alt er topp, så kryss fingrene. Dett var dett, mer info i morgen! 😊
 



























 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar