søndag 13. juli 2014

Dag 7: Andenes - Skrolsvik fort - Finnsnes (ca. 200 km.)

Utsikten fra Senja, jeg nærmer meg Skrolsvik fort
Våkner til liv i åttetiden etter gårdagens fotballkamp på det lokale "Gimle". En herlig liten pub med svært fargerike nordlendinger og en hyggelig vertinne!
 
Etter en bedre frokost i dag, var hotellet behjelpelige med å få vasket tre sure sett med undertøy. Hvalsafari ble det dessverre ikke tid til, for det krasjet med tidsplanen min.
 
Ferden i dag går med ferje fra Andenes til Gryllefjord klokka ett. En og en halv times overfart til Senja. Nettopp Senja er lagt inn som mål fordi jeg var her i militæret i 1988. Ren nostalgi altså. Turen fra Gryllefjord til Skrolsvik var på 100 km.
 
Vaktbua vår, og arresten... i forfall
Endelig fremme ved Skrolsvik fort hadde været endret seg og det blåste kraftig. Jeg fikk sett meg rundt på gamle tomter i et par timer, men det var så surt at jeg avlyste planen om å campe.
 
Så i stedet dro jeg fra Skrolsvik med en tåre i øyekroken med visshet om at det nok var siste gang jeg var der. Har mange flotte minner fra tiden i militæret.
 
Kursen settes så mot Finnsnes, der jeg nå sitter i hotellbaren og blogger og ser på fotball-VM. Var fremme her i åttetiden, og en hyggelig lokal motorsyklist loset meg helt frem til hotellet. Morgendagen er ikke helt planlagt, men det bærer i hvert fall retning hjemover. Til slutt, alt er bra her og kjeder seg ikke ett sekund:-)
 
Selfie bestilt av Marianne Bergland:-)


























































 
 

1 kommentar: